Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Regulamin portalu eUrząd

REGULAMIN PORTALU „eUrząd”
§ 1 Postanowienia wstępne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady oraz zakres świadczenia usług w ramach portalu elektronicznych usług publicznych o nazwie „eUrząd”(zwanego dalej Portalem).
2. Administratorem Portalu jest Burmistrz Prudnika z siedzibą w Prudniku, przy ul. Kościuszki 3.
3. Portal jest serwisem internetowym Miasta Prudnika, dostępnym pod adresem https://eurzad.prudnik.pl, zapewniającym elektroniczny dostęp do informacji o zobowiązaniach Podatników wobec Miasta oraz umożliwiający dokonanie ich zapłaty online.

§ 2 Stosowane definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty oznaczają:
1) ePUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej,
2) Podatnik - osoba fizyczna deklarująca chęć korzystania z Portalu,
3) Gmina - Gmina Prudnik,
4) Profil zaufany ePUAP - zestaw informacji identyfikujących i opisujących podmiot lub osobę będącą użytkownikiem konta na ePUAP,
5) Operator – podmiot świadczący usługi bezpiecznej płatności internetowej,
6) Urząd – Urząd Miejski w Prudniku, ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik,
7) Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 roku poz. 1000),
8) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 roku poz. 1219 ze zm.),
9) Zobowiązania – zobowiązania Podatnika wobec Miasta uwidocznione na koncie Podatnika.
10) Administrator – Burmistrz Prudnika

§ 3 Warunki korzystania z Portalu
1. W celu założenia konta na Portalu i korzystania z dostępnych usług Podatnik akceptuje niniejszy Regulamin, którego aktualna treść jest stale dostępna na Portalu, oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Urząd.
2. Wszelkie operacje związane z dostępem do konta na Portalu eUrząd Podatnik wykonuje przy pomocy wniosków, stanowiących załączniki do niniejszego Regulaminu, dostępnych na stronie Portalu:
1) wniosek o dostęp do Portalu „eUrząd” dla osób fizycznych niekorzystających
z konta ePUAP
2) wniosek o dezaktywację konta na Portalu „eUrząd” dla osób fizycznych niekorzystających z konta ePUAP
3) wniosek o dostęp do Portalu „eUrząd” z wykorzystaniem konta ePUAP przesłany na adres \UMPRUDNIK\SkrytkaESP i zawierający minimum dane osobowe takie jak:
- PESEL
- Nazwisko
- Imię
- E-mail
4) wniosek o dezaktywację konta na Portalu „eUrząd” z wykorzystaniem konta ePUAP przesłany na adres \UMPRUDNIK\SkrytkaESP i zawierający dane osobowe takie jak:
- PESEL
- Nazwisko
- Imię
- E-mail

3. Wniosek o którym mowa w ust. 2 zawiera dane osobowe takie jak:
-PESEL
-Nazwisko
-Imię
-E-mail

§ 4 Dostęp do Portalu
1. Wniosek umożliwiający uzyskanie dostępu do Portalu, zwany dalej wnioskiem, można złożyć:
1) osobiście w Urzędzie, lub
2) elektronicznie - za pośrednictwem platformy ePUAP (dla posiadaczy profilu zaufanego ePUAP ).
2. Wniosek tradycyjny (papierowy) można pobrać ze strony Portalu lub w Punkcie Obsługi Interesanta.

§ 5 Wniosek papierowy
1. Wypełniony wniosek, o którym mowa w § 4 ust. 2, Podatnik składa osobiście w Urzędzie. Podczas składania wniosku Podatnik zobowiązany jest do okazania ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość ze zdjęciem.
2. Informację o aktywowaniu konta oraz hasło dostępu do Portalu Podatnik otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.
5. Podczas pierwszego logowania, Podatnik powinien dokonać zmiany hasła. Kolejna zmiana hasła jest możliwa w każdym czasie.

§ 6 Wniosek elektroniczny
1. Wniosek elektroniczny można wysłać z platformy ePUAP, po zalogowaniu i podpisaniu profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. Uruchomienie konta Podatnika na Portalu następuje w ciągu 5 dni roboczych od dnia wpłynięcia wniosku na skrzynkę podawczą Urzędu. Logowanie do portalu odbywa się
z wykorzystaniem konta ePUAP.
3. Login i hasło dostępu do Portalu jest tożsame z loginem i hasłem konta założonego przez Podatnika na platformie ePUAP.

§ 7 Prawa i obowiązki Podatnika Portalu
1. Korzystanie z Portalu jest dobrowolne i bezpłatne, z zastrzeżeniem § 12 ust.3.
2. Podatnik ma prawo do aktualizacji swoich danych osobowych.
3. Podatnik ma prawo żądać dezaktywacji swojego konta z Portalu z uwzględnieniem §3 ust 2 pkt. 2 i 4.

§ 8 Prawa i obowiązki Administratora Portalu
1. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania Podatnika lub osoby działającej w jego imieniu.
2. Administrator Portalu nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia przez Podatnika parametrów logowania osobom nieupoważnionym. W przypadku podejrzenia uzyskania hasła do konta przez osoby nieupoważnione Podatnik powinien niezwłocznie dokonać zmiany hasła na Portalu.
3. Administrator Portalu zobowiązany jest do ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.

§ 9 Blokada konta Podatnika
1. Administrator Portalu, ma prawo do zablokowania konta Podatnika, który narusza prawo lub postanowienia Regulaminu.
2. Wszelkie działania mające na celu utrudnienie lub destabilizowanie działania Portalu stanowią czyn zabroniony w myśl obowiązujących przepisów prawa. W przypadku stwierdzenia dopuszczenia się takich działań, Administrator Portalu zablokuje konto Podatnika oraz zgłosi czyn zabroniony właściwym organom. Administrator Portalu jest również uprawniony do podjęcia działań mających na celu naprawienie poniesionej przez Administratora Portalu szkody.
3. O podjęciu powyższych działań Urząd zawiadomi Podatnika za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej we wniosku.

§ 10 Zobowiązania
1. Za pośrednictwem Portalu Podatnik może dokonać zapłaty:
1) podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego,
2) podatku od środków transportowych,
3) opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
4) opłaty za dzierżawę,

2. Zobowiązania na koncie Podatnika dotyczą bieżącego roku rozliczeniowego i obejmują ewentualne zaległości lub nadpłaty z poprzednich okresów rozliczeniowych.
3. Podatnik ma prawo wglądu do historii swoich płatności do pięciu lat wstecz.

§ 11 Niezgodność wysokości zobowiązania
1. Ewentualne niezgodności pomiędzy informacją o zobowiązaniach na Portalu,
w szczególności o kwocie zobowiązania i terminie jego zapłaty, w stosunku do zobowiązań ustalonych na podstawie obowiązujących przepisów, Podatnik powinien niezwłocznie zgłosić za pośrednictwem Platformy.
2. Zgłoszenie niezgodności, o których mowa w ust. 1 nie jest równoznaczne z wniesieniem jakiegokolwiek środka zaskarżenia w ramach stosownych procedur toczących się
w przedmiocie danego zobowiązania, w szczególności nie stanowi odwołania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa oraz nie zwalnia
z uregulowania zobowiązań w prawidłowej wysokości i obowiązującym terminie.

§ 12 Realizacja płatności za pośrednictwem Portalu
1. Płatności z wykorzystaniem Operatora można dokonywać przy pomocy ekspresowych płatności elektronicznych online.
2. W momencie dokonywania ekspresowej płatności elektronicznej następuje automatyczne przeniesienie do systemu bankowości elektronicznej Podatnika, obsługiwanego przez Operatora.
3. Koszty dokonania płatności, zgodnie z taryfą Operatora, ponosi Podatnik. O wysokości taryfy Podatnik informowany jest każdorazowo przed dokonaniem płatności.
4. Każda płatność dokonana za pośrednictwem Operatora zostaje odnotowana w Portalu po jej zaksięgowaniu w Urzędzie. Do czasu zaksięgowania, na koncie Podatnika widnieje niezmieniona wysokość salda oraz nałożona zostaje blokada, uniemożliwiająca powtórne dokonanie płatności.
5. W przypadku zwłoki w zapłacie należności głównej naliczone zostaną odsetki za zwłokę, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a system naliczy łączną kwotę do zapłaty na dzień dokonania płatności.
6. Jeżeli na Podatniku ciążą koszty upomnienia, to dokonaną wpłatę zalicza się
w pierwszej kolejności na poczet tych kosztów.
7. W przypadku należności co do których wszczęto egzekucję administracyjną, do rozliczenia wpłaty stosuje się przepisy ustawy z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz. U. 2019 poz.1438)

§ 13 Ochrona danych osobowych

1. Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz przepisami prawa krajowego, a administrator danych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni stopień ich ochrony.
2. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Prudnika z siedzibą przy ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik.
3. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się pisemnie z Inspektorem Ochrony Danych Urzędu Miejskiego w Prudniku (tel. 77 40 66 205,  e-mail: ze wskazaniem formy odpowiedzi i podaniem danych kontaktowych niezbędnych do jej udzielenia. Administrator będzie przetwarzał dane zgodne z wnioskiem o dostęp do Portalu: imię, nazwisko, pesel, e-mail.
4. Przetwarzanie odbywa się w na podstawie dobrowolnej zgody Podatnika wyrażonej na wniosku o udostępnienie Portalu eUrząd. W momencie złożenia wniosku o dostęp do konta Podatnik oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie i usuwanie danych osobowych przez Administratora Portalu, w zakresie niezbędnym do świadczenia usług i na zasadach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa, bankom, poczcie, kurierom itp.
6. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
7. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
8. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych i żądania ich sprostowania.
9. Tam gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody Podatnik zawsze ma prawo nie wyrazić zgody, lub w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia, do cofnięcia zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych do momentu jej wycofania. W celu wycofania zgody należy wysłać korespondencję z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo korespondencją tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego w Prudniku opatrzoną własnoręcznym podpisem.
10. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych Podatnikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Portalu eUrząd.
12. Dane będą przetwarzane automatycznie w celu udostępnienia funkcjonalności Portalu.

§ 15 Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje transakcji przyjmowane są w formie elektronicznej poprzez formularz zgłoszeniowy umieszczony w zakładce „Twoje konto”.
2. Reklamacja powinna zawierać dane osoby dokonującej płatności, jej adres e-mail, numer transakcji, kwotę oraz jej datę.
3. Wynik rozpatrzenia reklamacji będzie przekazany na adres e-mail Podatnika w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od prawidłowego zgłoszenia reklamacji.
4. W przypadku braku informacji, wskazanych w ust. 2, zgłaszającemu zostanie przesłany
e-mail z informacją o konieczności ich uzupełnienia, a bieg terminu na rozpatrzenie reklamacji ulegnie zawieszeniu do momentu przesłania brakujących informacji.

§ 16 Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie Portalu.
2. Tekst Regulaminu jest dostępny na stronie internetowej pod adresem https://eurzad.prudnik.pl, http://bip.prudnik.pl oraz w siedzibie Urzędu.
3. Urząd Miejski w Prudniku zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego Regulaminu.
4. O zmianach dokonywanych w Regulaminie Podatnik będzie informowany na stronie Portalu.
5. W przypadku, gdy Podatnik nie wyraża zgody na dokonane zmiany w Regulaminie zobowiązany jest do przekazania, za pośrednictwem poczty elektronicznej, zwrotnej informacji w tym zakresie. Brak zgody Podatnika na zmianę Regulaminu uniemożliwia dalsze korzystanie z Portalu.
6. Brak odpowiedzi zwrotnej na informację, o której mowa w ust. 4, oznacza akceptację zmian w Regulaminie.
7. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
8. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu, w szczególności bezprawnych działań Podatnika, Urząd może odmówić świadczenia usług lub zablokować dostęp do konta, powiadamiając jednocześnie Podatnika o przyczynach odmowy bądź dokonanej blokady. Urząd nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności.

DOCXWniosek o dostęp do Portalu.docx (13,83KB)
DOCXWniosek o dezaktywację dostępu do Portalu.docx (13,92KB)