- OCHRONA ŚRODOWISKA
- Azbest
Azbest
Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na zadanie
pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik w roku 2022”
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Prudnik otrzymała na podstawie umowy nr 186/2022/G-51/OZ-ZOA/D z dnia 23 czerwca 2022 r. dotację na dofinansowanie zadania pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik w roku 2022”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 30 323,70 zł.
Źródła finansowania przedsięwzięcia:
- 14 038,75 zł - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie - 14 038,75 zł - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Opolu - 2 246,20 zł – środki własne wnioskodawcy.
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 46,693 Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w miejscowości Dobrów 8, 28 – 142 Tuczępy, przetransportowano 46,693 Mg wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
___________________________________________________________________________________________________________________
Nabór wniosków na 2023 rok
w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w latach 2021-2023”
Burmistrz Prudnik zawiadamia o wstępnym naborze wniosków na dofinansowanie zadania z zakresu usuwania azbestu pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik w roku 2023”. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może wynosić do 100% jego kosztów kwalifikowanych (netto), lecz nie więcej niż 700 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Dotowany zobowiązany będzie do pokrycia kosztu zadania w części nieobjętej finansowaniem ze środków Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Przewidywany termin realizacji zadania: II - III kwartał 2023 rok.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Miejskim w Prudniku od 22 sierpnia 2022 roku do 30 września 2022 roku.
Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po dniu 30.09.2022 r., jak i wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O wyborze wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089)
- data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku przy ul. Kościuszki 3 (parter).
U W A G A !
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Prudnik przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 77/40 66 210 oraz 77/40 66 212.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
ZAŁĄCZNIKI:
Oświadczenie współwłaściciela.doc (25,00KB)
zalacznik nr 5 pomoc publde minimis rolnictwo.pdf (329,40KB)
zalacznik nr 5 pomoc publ de minimis przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik nr 5 oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
zalacznik nr 4 do wniosku.docx (14,52KB)
zalacznik nr 3 do wniosku.doc (62,00KB)
zalacznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik nr 1 do wniosku.docx (20,09KB)
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu w 2023r.doc (84,00KB)
_______________________________________________
UWAGA - AZBEST 2022
Burmistrz Prudnika do 28 lutego 2022 r. przedłuża nabór wniosków o udzielenie w 2022 roku dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji z WFOŚiGW
w Opolu.
Wnioski dostępne są w Urzędzie Miejskim w Prudniku (na biurze podawczym) oraz na stronie internetowej: www.bip.prudnik.pl (w zakładce Ochrona Środowiska - Azbest).
zalacznik nr 5 pomoc publde minimis rolnictwo.pdf (329,40KB)
zalacznik nr 5 pomoc publ de minimis przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik nr 5 oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
zalacznik nr 4 do wniosku.docx (14,43KB)
zalacznik nr 3 do wniosku.doc (62,00KB)
zalacznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik nr 1 do wniosku.docx (20,02KB)
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu w 2022r.doc (83,50KB)
Nabór wniosków w ramach
„Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
W związku z powyższym Burmistrz Prudnik zawiadamia o wstępnym naborze wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik w roku 2022”. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji w ramach ww. Programu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 700 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu
i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Miejskim w Prudniku
od 10 stycznia 2022 roku do 31 stycznia 2022 roku.
Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po dniu 31.01.2022 r., jak i wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089)
- data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku przy ul. Kościuszki 3 (parter).
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Prudnik przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 77/40 66 210 oraz 77/40 66 212.
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu w 2022r.doc (83,50KB)
zalacznik nr 5 pomoc publde minimis rolnictwo.pdf (329,40KB)
zalacznik nr 5 pomoc publ de minimis przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik nr 5 oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
zalacznik nr 4 do wniosku.docx (14,43KB)
zalacznik nr 3 do wniosku.doc (62,00KB)
zalacznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik nr 1 do wniosku.docx (19,89KB)
_______________________________________________________________________________________________________________
Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na zadanie pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik w roku 2021”
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Prudnik otrzymała na podstawie umowy nr 475/2021/G-51/OZ-ZOA/D z dnia 25 października 2021 r. dotację na dofinansowanie zadania pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik w roku 2021”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł: 37 916,24 zł.
Źródła finansowania przedsięwzięcia:
- 18 958,12 zł - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie - 13 270,68 zł - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Opolu - 5 687,44 zł – środki własne beneficjentów końcowych.
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 59,901Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w miejscowości Dobrów 8, 28 – 142 Tuczępy, przetransportowano 59,901 Mg wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
__________________________________________________________________________
UWAGA !!!
AZBEST 2021 r.
Nabór wniosków w ramach "Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest"
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
W związku z powyższym Burmistrz Prudnik zawiadamia o wstępnym naborze wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu pod nazwą: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik w roku 2021”. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji w ramach ww. Programu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 700 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu
i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Miejskim w Prudniku
od 08 czerwca 2021 roku do 25 czerwca 2021 roku.
Wnioski, które wpłyną do tut. Urzędu po dniu 25.06.2021 r., jak i wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089)
- data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku przy ul. Kościuszki 3.
U W A G A !
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Prudnik przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 77/40 66 210 oraz 77/40 66 212.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
Wniosek wraz z załącznikami
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu w 2021r.doc (84,00KB)
zalacznik nr 1 do wniosku.docx (20,05KB)
zalacznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik nr 3 do wniosku.doc (62,50KB)
zalacznik nr 4 do wniosku.docx (14,66KB)
zalacznik nr 5 oswiadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
zalacznik nr 5 pomoc publ. de minimis przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik nr 5 pomoc publde minimis rolnictwo.pdf (329,40KB)
_________________________________________________________________________________________________________________
Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na zadanie pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik – w roku 2020”
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Prudnik otrzymała na podstawie umowy nr 298/2020/G-51/OZ-ZOA/D z dnia 13 sierpnia 2020 r. dotację na dofinansowanie zadania pn. Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik – w roku 2020”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 5 221,80 zł.
Źródła finansowania przedsięwzięcia:
- 2 601,10 zł - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
- 2 601,10 zł - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
- 19,60 zł – środki własne beneficjentów końcowych
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 8,00 Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w miejscowości Dobrów 8, 28 – 142 Tuczępy, przetransportowano 8,00 Mg wyrobów zawierających azbest.
z up. Burmistrza
Jarosław Szóstka
Zastępca Burmistrza
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nabór wniosków w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”
w 2020 roku
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
W związku z powyższym Gmina Prudnik ogłasza wstępny nabór wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji w ramach ww. Programu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu
i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Prudniku od 09 marca 2020 roku do 31 marca 2020 roku. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089)
- data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Prudniku w pok. nr 3 (parter).
U W A G A !
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Prudnik przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 77/40 66 210 oraz 77/40 66 212.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
Wniosek z załącznikami:
wniosek-o-dofinansowanie-usuniecia-azbestu-2020-r.doc (78,50KB)
zalacznik-nr-1-do-wniosku.docx (20,01KB)
zalacznik-nr-2-do-wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik-nr-3-do-wniosku.doc (62,50KB)
zalacznik-nr-4-do-wniosku.docx (14,64KB)
zalacznik-nr-5-oswiadczenie-o-nie-otrzymaniu-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie.doc (24,50KB)
zalacznik-nr-5-pomoc-publ-de-minimis-przedsiebiorcy.pdf (7,51MB)
zalacznik-nr-5-pomoc-publde-minimis-rolnictwo.pdf (329,40KB)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja o uzyskanym dofinansowaniu na zadanie pn. „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
z terenu gminy Prudnik – w roku 2019”
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu,
Gmina Prudnik otrzymała na podstawie umowy nr 85/2019/G-51/OZ-ZOA/D z dnia 2 października 2019 r. dotację na dofinansowanie zadania pn. Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Prudnik – w roku 2019”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 43 607,30 zł.
Źródła finansowania przedsięwzięcia:
- 21 803,65 zł - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
- 21 803,65 zł - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 77,024 Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w miejscowości Dobrów 8, 28 – 142 Tuczępy, przetransportowano 77,024 Mg wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
UWAGA !!! AZBEST 2019 ROK
Nabór wniosków w ramach "Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest"
od 10 czerwca 2019 r. do 21 czerwca 2019 r.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego: „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
W związku z powyższym Burmistrz Prudnika ogłasza wstępny nabór wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu. Zadanie będzie realizowane dzięki możliwości pozyskania dotacji w ramach ww. Programu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Prudniku od 10 czerwca 2019 roku do 21 czerwca 2019 roku. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089)
- data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Prudniku w pok. nr 3 i 8 (parter).
U W A G A !
Zadanie realizowane będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Prudnik przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu. W przypadku, gdy wniosek nie zostanie zakwalifikowany do realizacji, zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowych informacji udziela Jadwiga Mulik, telefon: 77/4066210 oraz Szymon Kroczak, telefon: 77/4066212.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak
Wniosek
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu 2019 r.doc (71,50KB)
Załączniki do wniosku
załącznik nr 5- pomoc publ. de minimis - przedsiebiorcy.pdf (7,50MB)
załącznik nr 5 - pomoc publ.de minimis - rolnictwo.pdf (325,41KB)
załącznik nr 5 Oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
załącznik nr 4 do wniosku.docx (14,61KB)
zalącznik nr 3 do wniosku.doc (62,50KB)
zalącznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
załącznik nr 1 do wniosku.docx (20,04KB)
_________________________________________________
Informacja o uzyskanym dofinansowaniu
na zadanie pn. „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik –
w roku 2018”
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Prudnik otrzymała dotację na dofinansowanie zadania pn.: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik – w roku 2018”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 29928,14 złotych.
Źródła finansowania przedsięwzięcia:
- 23554,55 zł – Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Opolu, - 6373,59 zł – beneficjenci końcowi.
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 86,633 Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest
w miejscowości Dobrów 8, 28-124 Tuczępy, przetransportowano 86,633 Mg wyrobów zawierających azbest.
__________________________________________________________________________________________________________________
USUWANIE AZBESTU - 2018 ROK
Burmistrz Prudnika
ogłasza nabór wniosków o przyznanie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Prudnik w 2018 roku.
Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków o udzielenie w 2018 roku dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik. Warunkiem uzyskania dofinansowania jest pozytywne zakwalifikowanie wniosku Gminy i otrzymanie przez nią dotacji na zadanie z zakresu usuwania azbestu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte
w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 680 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Przybliżony termin realizacji zadania: sierpień – październik 2018 roku.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Prudniku w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 marca 2018r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Złożone wnioski będą weryfikowane. O kolejności wyboru wniosku do dofinansowania decydują kolejno następujące kryteria:
- stopień pilności usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgodnie z „Oceną stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” sporządzoną zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 r. Nr 71, poz. 649), zmienionego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. Nr 162, poz. 1089). - data wpływu do Urzędu Miejskiego w Prudniku kompletnego wniosku.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest oraz w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Prudniku w pok. nr 3 i 8 (parter).
Dodatkowych informacji udziela Jadwiga Mulik, telefon: 77/4066210 oraz Szymon Kroczak, telefon: 77/4066212.
Burmistrz Prudnika
Franciszek Fejdych
wniosek o dofinansowanie usuniecia azbestu 2018 r.doc (72,00KB)
załącznik nr 6 Oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie.doc (24,50KB)
załącznik nr 6 - pomoc publ.de minimis - rolnictwo.pdf (325,41KB)
załącznik nr 6 - pomoc publ. de minimis - przedsiebiorcy.pdf (7,50MB)
załącznik nr 5 do wniosku.docx (14,52KB)
zalącznik nr 3 do wniosku.doc (62,50KB)
zalącznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
załącznik nr 1 do wniosku.docx (19,84KB)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Informacja dot. uzyskanego dofinansowania
z WFOŚIGW w Opolu na usuwanie wyrobów zawierających azbest (VIII nabór)
W ramach naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie województwa opolskiego ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, Gmina Prudnik otrzymała na podstawie umowy nr 93/2017/G-51/OZ-ZOA/D z dnia 22 sierpnia 2017 r. dotację na dofinansowanie zadania pn.: „Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik – VIII nabór”.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 34.846,39 zł.
Dotacja wyniosła 29.619,43 zł i pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
Pozostała część została pokryta ze środków właścicieli nieruchomości.
W ramach zrealizowanego zadania usunięto wyroby zawierające azbest w ilości 88,352 Mg.
Do miejsca unieszkodliwienia tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest
w miejscowości Dobrów 8, 28-124 Tuczępy, przetransportowano 88,352 Mg wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Prudnika
Franciszek Fejdych
Uzupełnienie do wniosku o przyznanie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik w 2017 r.
Burmistrz Prudnika informuje, że do wniosku o przyznanie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik (w przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą/ rolniczą), należy dołączyć dodatkowo załącznik nr 6:
- Informacja o udzielonej pomocy publicznej (Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę) – dotyczy rolników
- Informacja o udzielonej pomocy publicznej (Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis) – dotyczy przedsiębiorców
Powyższy załącznik stanowi integralną część wniosku o przyznanie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest.
Burmistrz Prudnika
Franciszek Fejdych
a) zał. nr 6 - pomoc publ.de minimis - rolnictwo.pdf (325,41KB)
b) zał nr 6 - pomoc publ. de minimis - przedsiebiorcy.pdf (7,50MB)
Burmistrz Prudnika
ogłasza nabór wniosków o przyznanie dofinansowania na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik
w 2017 r.
Burmistrz Prudnika ogłasza nabór wniosków o udzielenie w 2017 roku dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik. Warunkiem uzyskania dofinansowania jest pozytywne zakwalifikowanie wniosku Gminy i otrzymanie przez nią dotacji na zadanie z zakresu usuwania azbestu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
Wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne i inne podmioty uprawnione, których nieruchomości, zostały ujęte
w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest.
Kwota dofinansowania zadania może stanowić do 85% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 680 zł za 1 Mg (tonę) unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest. Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
Kosztami kwalifikowanymi zadania są koszty demontażu, zbierania, transportu
i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Przybliżony termin realizacji zadania sierpień - wrzesień 2017 roku.
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Miejskim
w Prudniku, w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
(pokój nr 2, 3 i 11) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 marca 2017r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Wzór wniosku o dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Prudnik dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl, w zakładce ochrona środowiska – azbest.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Prudniku w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, pok. nr 2, 3 i 11 (telefon 77/4066241, 77/4066210 lub 77/4066260).
Burmistrz Prudnika
Franciszek Fejdych
Wniosek o dofiinansowanie usunięcia azbestu Prudnik.doc (68,50KB)
zalacznik nr 2 do wniosku.doc (38,50KB)
zalacznik nr 3 do wniosku.doc (62,50KB)
załącznik nr 5 do wniosku.docx (14,35KB)
PUA Prudnik projekt 6.07.pdf (2,83MB)
Prognoza do PUA Prudnik projekt 6.07.2016 .pdf (1,58MB)
Informacja - azbest.pdf (186,22KB)