Ogłoszenie Burmistrza z dnia 27 września 2012 r.
BURMISTRZ PRUDNIKA przypomina o obowiązkowej akcji odszczurzania na terenie Miasta i Gminy Prudnik w dniach od 01.10.2012 r. – 15.10.2012 r., zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Prudniku Nr/59/2011 z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Prudnik. O przeprowadzonej akcji, rodzaju zastosowanych środków oraz wykonawcy deratyzacji proszę powiadomić pisemnie Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Prudniku ul. Kościuszki 3, oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Prudniku ul. Klasztorna 4 w terminie do 31 października 2012 r.
Ponadto przypomina się , że obowiązkowa akcja odszczurzania odbywać się będzie we wszystkich nieruchomościach komunalnych, spółdzielczych i prywatnych.
- Właściciele, użytkownicy lub zarządcy nieruchomości mogą zlecać pisemne przeprowadzenie odszczurzania firmom specjalistycznym lub dokonywać odszczurzania we własnym zakresie, zakupując trutkę w sklepach chemicznych .
- Właściciele, użytkownicy lub zarządcy nieruchomości przed rozpoczęciem akcji odszczurzania dokonują gruntownego oczyszczania terenu poszczególnych nieruchomości z nagromadzonych nieczystości .
W czasie trwania akcji należy :
1/ wyłożyć trutkę w oznaczonych miejscach zgodnie z pouczeniem umieszczonym na opakowaniu,
2/ w miejscach wyłożenia trutki umieścić nalepki ostrzegawcze, oraz zabezpieczyć przed zniszczeniem,
3/ pouczyć dzieci o niebezpieczeństwie zatrucia wyłożoną trutką oraz ściśle je nadzorować i nie pozostawiać bez opieki,
4/ zwierzęta i ptactwo domowe trzymać pod zamknięciem,
5/ w przypadku ewentualnego zatrucia człowieka wyłożoną trutką, chorego skierować do szpitala.
Po zakończeniu akcji należy :
1/ zebrać pozostała trutkę i padłe gryzonie
2/ padłe gryzonie zakopać na głębokość 1 metra w odległości co najmniej 40 m od źródła wody pitnej
3/ zebraną nie zużytą trutkę zniszczyć poprzez spalenie
BURMISTRZ PRUDNIKA