|
KARTA USŁUG Nr 5/WFB
Urząd Miejski w Prudniku
48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3
tel. 77 40 66 200, fax 77 40 66 228
www.prudnik.pl, www.bip.prudnik.pl,
e-mail: podatki
|
Podatek leśny od osób fizycznych i od osób prawnych
Podstawa prawna:
−Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. nr 200, poz. 1682 z późn. zm.),
−Komunikat Prezesa GUS z dnia 20 października 2009 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2009 r. (M.P. z 2009 r. Nr 69, poz. 896),
−Uchwała Rady Miejskiej w Prudniku nr XLV/697/2009 r. z dnia 29 października 2009 roku w sprawie określenia wzorów formularzy niezbędnych do wymiaru i poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego.
Wymagane dokumenty:
- Osoby fizyczne będące podatnikami podatku leśnego są obowiązane złożyć w Urzędzie Miejskim informację w sprawie podatku leśnego IL-1, której wzór jest dostępny w pokoju nr 112 – I piętro, tel. 77 4066220, lub w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego – www.bip.prudnik.pl, w zakładce Finanse.
- Osoby prawne i jednostki organizacyjne, w tym spółki, nie mające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Lasów Państwowych, a także jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, są zobowiązane składać w Urzędzie Miejskim, w terminie do 15 stycznia, deklarację na podatek leśny DL-1 na dany rok podatkowy, sporządzoną na formularzu, który jest dostępny w pokoju nr 112 – I piętro, tel. 77 4066220 lub w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego – www.bip.prudnik.pl, w zakładce Finanse.
- Osoby prawne i fizyczne, do 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na zmianę wysokości opodatkowania, są zobowiązane złożyć w Urzędzie Miejskim korektę deklaracji DL-1 (os. prawne) lub nową informację (korektę) w sprawie podatku rolnego IL-1 (os. fizyczne).
Opłaty:
Oprócz podatku w wysokości wynikającej z przepisów prawa, podatnik nie musi ponosić dodatkowych kosztów.
Podatek można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego – parter, pokój nr 1 lub bezpośrednio na rachunek bankowy Gminy Prudnik 48-200 Prudnik ul. Kościuszki 3 – nr rachunku: 57 8905 0000 2001 0000 0215 0104.
Osoby fizyczne obowiązują cztery terminy płatności podatku, które przypadają na dzień: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego.
Osoby prawne wpłacają podatek w terminie do 15 dnia każdego miesiąca.
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja na dany rok podatkowy dla osób fizycznych wydawana jest w miesiącu lutym lub niezwłocznie po złożeniu korekty, nie później niż do jednego miesiąca. W przypadkach uzasadnionych, dla spaw wymagających postępowania wyjaśniającego - do dwóch miesięcy.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Podatków i Opłat Lokalnych UM –I piętro, pokój nr 112, tel. 77/4066220; 77/4066224;
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie podatku leśnego służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Prudnika w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Uwagi:
Uiszczając podatek za pośrednictwem banku prosimy o dokładne wypełnienie polecenia przelewu. W treści przelewu należy podać numer decyzji, dokładnie zaznaczyć, iż przelew dotyczy „podatku leśnego od osób fizycznych (bądź prawnych)” oraz oznaczyć okres (ratę), na który ma zostać zaksięgowana wpłata. Starannie powinny być także wpisane dane podatnika.
Opracowała: Anna Kołodziejczyk, Irena Kowalska
Sprawdził: Jan Zapała
Zatwierdziła: Jadwiga Zielińska
informację wytworzył(a): |
Urząd Miejski w Prudniku |
za treść odpowiada: |
Jadwiga Zielińska |
data wytworzenia: |
2010.03.09 |