Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

KARTA USŁUG Nr 22/RSO - Zameldowanie na pobyt stały i czasowy ponad 3 miesiące.

 

herb.jpeg

 KARTA USŁUG Nr 22/RSO
  Urząd Miejski w Prudniku

  48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3
  tel. 77 40 66 200, fax 77 40 66 228
 
www.prudnik.pl, www.bip.prudnik.pl
e-mail:

 

 

Nazwa usługi: 

 

Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące

 

 

Miejsce załatwienia sprawy:

 

Urząd Miejski w Prudniku, 48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3, Wydział Organizacyjny Referat Spraw Obywatelskich, II piętro, pokój nr 221,    tel. 77 40 66 238, fax 77 40 66 228, e-mail:
Godziny pracy: poniedziałek-piątek: 7:15-15:15.

Wymagane dokumenty:


 

1. Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” zawierający potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. wypis z księgi wieczystej, umowa cywilnoprawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).
3. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
4. Osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.
5. Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego    (w przypadku osoby, która dokonuje zameldowania na pobyt stały bez równoczesnego wymeldowania).

Opłaty:

 

Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej.
 

Termin załatwienia sprawy:


 

Niezwłocznie po zgłoszeniu się do Referatu Spraw Obywatelskich.

Tryb odwoławczy:



 

Nie dotyczy

Podstawa prawna:



 

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity z 2006r. Dz. U. Nr 139 poz.993 z późn zm.)

 

  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych  i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U.  poz. 1475)

 

 

Informacje
dodatkowe:


 

Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Przy zameldowaniu osoba wypełnia i podpisuje formularz meldunkowy „Zgłoszenia pobytu stałego” lub „Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” nadto przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad     3 miesiące można dopełnić przez pełnomocnika.

Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.
PDFFormularze meldunkowe 2013.pdf (1,05MB)

 

 

Opracował:  Anna Tomczyk
Sprawdził:    Kierownik - Andrzej Żurawski 
Zatwierdził:  Sekretarz Gminy - Marek Radom